Jumaat, 15 Oktober 2010

Hati Nangis.....13/10/2010 (06.42 pm)

Hari ni aku baru ja apply kpli, tah yang ke berapa kali pun x ingat dah. (Nmpk sgt x seswai jadik cigu kut).
Tapi try lagik la..mcm kwn aku ckp 'berusaha amat berbaloi'. InsyaAllah..Actly aku ok, Sabar & terus berusaha..tapi, kadang ada org2 di sekeliling yang x faham..org2 d sekeliling yang bagi tekanan.. alangkah bagusnya kalau aku bisa memilih apa keja yang aku nak aku akan dapat. Tp mustahil jugak kan.. Kalau kabel kuat okla kut! Kdg rasanya..idup mmg utk org lain, idup utk hepy kan org..Tp ati sendiri hancusss... dorg xkn faham and xkan amik tau itu semua.. mcm org cakap, 'Berat mata memandang,berat lagi bahu memikul..'  Mcmla keja aku skg x bagus..bezanya aku bkn keja kerajaan. Tp biarpun keja aku x glamor.. keja aku ni x layak utk buat loan kt bank..mcm kakitangan kerajaan..tp at least aku kerja, aku berdiri atas kaki sendiri..aku x meminta kt mak abah aku..(Mcm Frust btl pla nihh...!!) minda org ni yang mmg nak kena 'brainwash'.. Paling penting 'aku memang sentiasa berusaha'
Aku bukanya x b'usaha..Cuma rezeki belum menyebelahi aku buat masa ni. Aku caya..rezeki mang ada..cuma masanya belum sampai..dan kita tidak ble memaksa keadaan kann.. Hmm.. Skarang ni aku ok dahh..xpyh memeningkan minda, menyempitkan fikiran..percaya rezeki dari Allah, yang penting kita berusaha dan bertawakkal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan