Isnin, 25 Oktober 2010

Tragedi Kue Bangkit..

Ni aku nk share..masa aku bljar nk buat kuih bangkit, opss..bkn blajar, tp mbantu sambil memerhati and lgsg blajar..fuhh, sket punya sedap kue ni, kalau di kasi 1 toples..confirm makan sendiri. Yang aku tau, aku ni mmg 'hantu' kue ni. So..bila ada pluang utk mencuba,aku punyalah suka..Semangat utk mcuba terlalu tebal.
Sampai kebas2 kaki duduk bersimpuh..lenguh tangan mengiling adunan tepung..1st tuh, jeling2 ja..coz masi xthu peraturan..bila dah reti sket, cubalah buat..tangan aku xla selincah tangan 'emma..respek la ngn dia.

Then..jam berganti jam..kaki aku dah kebasss..aduiii. Xle jadik ni..maka, yang aku nk gelak adunan dari nipis..dah menjadi tebal, siap guna acuan yang besar sket..WHY? Supaya adunan tuh cepat abess.. baru aku tau, sket punya seksa untuk menghasilkan kuih ni.Tapi yang paling sadis, Why time turn aku yang uli tepung  tuh..bentuk dah 'Mantap'..cuma apa kejadah nya..kue ni jadik keras ngalahkan batu..!!  WHYYYY!!!!!! 

Tapi walau keras camana pun, rasanya masih sedap..cuma sebelum makan, kena rendam air kopi la dulu..yang pasti, xda 2x Nya aku trip rajin nk buat pasni. Kesian..kesian. 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan